Balanç d’una legislatura 2019-2023

En pocs mesos la legislatura haurà acabat i els ciutadans tornarem a ser cridats a les urnes per escollir l’equip que haurà de pilotar l’Ajuntament.

En pocs mesos la legislatura haurà acabat i els ciutadans tornarem a ser cridats a les urnes per escollir l’equip que haurà de pilotar l’Ajuntament. És doncs un bon moment per fer-ne un petit balanç. Al 2019 les persones que formàvem part de la candidatura de la CUP ens vam presentar amb la voluntat de donar solució als problemes que tenia el poble. El resultat de les eleccions ens va deixar a l’oposició i no vam tenir ocasió d’implantar totes les nostres idees, però tot i així, hem fet una tasca constructiva aportant solucions, alternatives i un rumb clar de cap a on havia de caminar el poble. Ara, mirant enrere, veiem com moltes de les reivindicacions de la CUP s’han anat materialitzant i, malgrat que encara en queden moltes per fer, podem dir orgullosos que hem influït en l’equip de govern fins al punt que bona part del nostre programa electoral s’ha acomplert tot i no haver pogut governar. El porta a porta, els pressupostos participatius, l’ampliació del parc Muriel Casals, la reactivació del Consell del Poble, la reconversió en zona verda de l’entorn de l’escola, la pacificació del trànsit a la carretera Palamós, la bonificació de l’impost als vehicles de baixes emissions, són alguns exemples d’actuacions que hem aconseguit que fes l’equip de Govern de Junts, encara que ho fes arrossegant els peus i sense massa convenciment. En d’altres temes en canvi, la inoperància de l’equip de Govern ha fet perdre tota una legislatura sense que s’hagin materialitzat, però malgrat el temps perdut, almenys hem aconseguit tancar acords en qüestions que de bon inici semblaven impossibles perquè no eren compartides per Junts. Així per exemple, hem iniciat els tràmits per redactar el projecte d’un centre social que aixoplugui a les entitats del poble, estem estudiant conjuntament alternatives per garantir l’abastament d’aigua i hem tancat acords per dotar d’energies renovables alguns equipaments municipals. Òbviament també es pot veure l’ampolla mig buida, i en alguns temes no hi ha hagut manera de que l’equip de Govern es posés les piles: el concurs per renovar el servei d’aigües resta encallat des de fa més de tres anys, la depuradora ni hi és, ni se l’espera, hem deixat perdre la majoria de subvencions europees dels fons «Next Generation», la neteja viària continua essent molt deficitària, no tenim cap estratègia de proveïment d’energia, ni d’abastament d’aigua, ni alternatives a la mobilitat, no s’ha fet cap pas en matèria d’habitatge per ajudar als joves que no hagin de marxar del poble per independitzar-se, ni tenim cap estratègia econòmica més enllà del anar fent. Per tots aquests temes que resten pendents i per tots els nous temes que s’albiren en un futur immediat cada cop més incert, com la crisi climàtica, l’escassetat d’energia, la disponibilitat d’aigua o fer front a la crisi econòmica, estem preparant ja una candidatura nova i preparada que deixarà enrere les sigles de la CUP per esdevenir una plataforma política independent estrictament municipal que aporti solucions a llarg termini als reptes que Bordils té per endavant. Nosaltres pensem que amb els temps tant complexos que estan arribant el model d’una persona que mana i decideix no funcionarà. El nostre model es basa en la participació de la gent i en l’organització comunitària que sempre han estat les claus que ens han permès superar les crisis en el passat. Ara més que mai cal preparar el poble per als temps que vindran. No podem perdre 4 anys més, preparar el futur és urgent i us convidem a fer-ho amb nosaltres.

No podem perdre 4 anys més, preparar el futur és urgent i us convidem a fer-ho amb nosaltres.