Constitució del nou Ajuntament

El passat dissabte 15 de juliol els ajuntaments dels municipis d’arreu de Catalunya van constituir els seus governs en els respectius plens d’investidura. A Bordils, els ciutadans i ciutadanes van decidir que fos JxCat qui governés durant 4 anys per majoria absoluta. La CUP Bordils va voler fer palès en el seu discurs d’investidura—que compartim ara—la seva voluntat per construir conjuntament un poble més viu, just i participatiu. Per això considera que les polítiques que es facin durant els anys 2019-2022 hauran de ser valentes i compromeses i hauran d’estar a l’altura dels reptes municipals i nacionals del moment.

Des d’una posició constructiva, dialogant i coherent, enfoquem aquests quatre anys que venen amb la responsabilitat de qui vol treballar per construir un Bordils millor per a tothom.

DISCURS AL PLE D'INVESTIDURA

Una part de la població va parlar a les urnes el passat 24 de maig i va decidir que aquesta fos la composició de l’Ajuntament de Bordils en els propers 4 anys. Una configuració que ha donat una majoria absoluta a JxCat.

Nosaltres  ens hem abstingut en la votació per fer alcalde degut al fet que no hi ha hagut cap conversa ni intercanvi d’impressions, almenys fins ara, cosa que d’entrada s’interpreta com que el projecte del nou equip de govern es veu autosuficient.

Ara bé, només esperem que, malgrat es governi en majoria absoluta, sigui una legislatura oberta i participativa, amb un equip de govern dialogant i transparent amb els altres grups del consistori, amb el teixit associatiu i amb la ciutadania, ja que actualment Bordils té al davant reptes molt importants en diferents àmbits i calen solucions valentes.

És la tercera legislatura que la CUP està a l'ajuntament i com bé sabreu la nostra acció política no es limita a aixecar el braç als plens sinó que proposem mocions, esmenes, ens apassionarem en els debats, ens arremangarem a fer feina i, òbviament, fiscalitzarem l’acció de govern.

Volem tenir les mans lliures, però no serem irresponsables. És a dir, durem a terme una oposició constructiva. Som conscients que en una situació tan delicada com l’actual és primordial buscar el consens sempre que sigui possible i, si aquest consens existeix, el treball colze a colze resulta més necessari que mai. En aquestes condicions, a la CUP de Bordils sempre ens hi trobareu.

No ens volem acomiadar sense tornar a donar les gràcies a les 251 persones que han optat per la nostra Candidatura i a tota la gent que ens ha donat suport. Gràcies a totes elles, avui som aquí, des d’on volem aprofitar l’oportunitat per animar a tots els bordilencs i bordilenques a recuperar la il·lusió en la política participant, en la construcció d’un model de poble decidit entre tots i totes.

Per acabar,volem fer públic un reconeixement a l’Albert Serrats i  Llach, l’alcalde que tants anys ha dedicat al poble de Bordils amb ultraisme, dignitat, fermesa i el seu compromís amb el país. Per nosaltres no és un adéu, sinó un gràcies Albert!

Candidatura d’Unitat Popular de Bordils

15 de juny del 2019

segueix-nos a les xarxes socials: