L’abocador de Vacamorta.

El passat 4 de setembre es va portar a ple la votació d’una proposta d’alcaldia sobre l’abocador de Vacamorta.

Una sentència del Tribunal Suprem va donar la raó a la Plataforma Alternativa a l’Abocador de Cruïlles (PAAC) i ha obligat a la Generalitat a buidar una gran part de l’abocador per l’ús il·legal que en va fer l’empresa concessionària Pujol-Buesa i FCC. Ara, la Generalitat, per tal de no pagar el buidat de l’abocador vol demanar la suspensió de la sentència argumentant que “què hi farem, la merda ja és allà i és millor no tocar-la” i per fer-ho, compta amb l’ajuda d’alguns Ajuntaments considerats “parts implicades”, com seria l’Ajuntament de Bordils que s’ha posicionat a favor de la Generalitat al·legant l’augment del pas de camions pel nostre municipi. Aquest posicionament del nostre ajuntament va en contra de la demanda de la Plataforma i és una falta considerable de solidaritat cap a un  municipi veí com és el de Cruïlles.

La CUP-Amunt NO va votar la proposta d’alcaldia perquè creiem que s’hauria de demanar responsabilitats als culpables que en van estar fent un ús il.legal d’aquest abocador (Pujol-Buesa, FCC) i als polítics i tècnics que van participar en aquest negoci fosc que obliga a la Generalitat a afrontar una despesa monumental de 159 milions. I també creiem en la necessitat de considerar  altres alternatives millors al buidat de l’abocador com pot ser l’anomenada “mineria d’abocador” que consisteix en processar en origen els residus per obtenir-ne els materials per ser aprofitats i que també ens evitaria la circulació de camions pel nostre municipi.