La CUP Bordils vol que el consistori doni suport a la ILP en favor de la Renda Garantida de ciutadania

La Candidatura independentista vol que la moció serveixi per donar suport a la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) per la Renda Garantida de Ciutadania.

Diverses entitats catalanes han impulsat una ILP degut a la greu situació d’emergència social que es viu als Països Catalans, per l'augment de l'atur, la pèrdua de l'habitatge, l'increment de les desigualtats, l'augment de la pobresa... A la qual volem que el Consistori doni suport.

La situació és dramàtica i s'està deteriorant molt ràpidament i, mentrestant, les retallades de les administracions públiques en benestar social no s'aturen.

Aquesta proposta es planteja com un dret universal de tots els ciutadans i ciutadanes de Catalunya. De caràcter individual, però vinculat a la situació econòmica de la persona, de forma que es garanteixi un ingrés mínim de 664 euros mensuals. I evidentment estableix un conjunt de requisits: ser major d'edat (o menor emancipat), viure legalment al Principat de Catalunya de forma continuada durant un mínim de 12 mesos, no disposar d'ingressos superiors al mínim garantit durant un mínim de 4 mesos...

Des de la CUP volem sol·licitar al Parlament de Catalunya l'elaboració i aprovació d'una que asseguri que totes les persones tinguin garantides les necessitats bàsiques en els aspectes essencials per a una vida digna, dirigida a persones sense ingressos estables que es trobin en situació de risc de pobresa o exclusió social.